Suprabaits - návnady a nástrahy pro ryby
Nahrávám...

Ve znamení aprílového počasí

• Přečteno 2481 krát

Jako je nám již podobné, článek začnu tím, že po všech povinnostech na firmě jsme se konečně dostali k vodě. :-)

Z důvodu nedostatku času, jsme zvolili soukromou vodu. Začátkem dubna to již vypadalo, že celý duben vydrží teplý a proto jsme plni odhodlání vyrazili na naší výpravu..

Den před odjezdem, kdy jsme se podívali na předpověď počasí, nám trochu zamrzly úsměvy, jelikož denní teplota 6 stupňů a noční teplota pod bodem mrazu, není zrovna to, na co by ryby po docela teplých dnech reagovaly pozitivně. V 8 hodin ráno, při nakládání věcí nám teploměr ukazuje 2,5 stupně :-D

Díky nezdolné víře něco chytit se však naše chmurné myšlenky vytrácely a my vyrazili vstříc čtyřdennímu kapraření.

Výprava nezačala zrovna podle našich představ. Při stavění bivaku se díky silnému větru převrhlo kolečko, na kterém byl můj plynový vařič, a zcela neomylně a střelhbitě putoval do vody. Po nedobrovolné koupeli, byl vařič zachráněn a my mohli pokračovat ve stavění ,,tábora,, .

Jak je již zvykem, jako první chytil večer rybu David na boilies Prehistoric v pastě s pop up Sweet Krill, první rybu s váhou okolo 12 kilo, ovšem absence nabitých baterek v blesku udělala své a fotka vypadá tak jak vypadá :-D  Jako druhý chytil rybu kamarád Petr, opět na Prehistoric v pastě.. A já stále mlčel… Neměl jsem zrovna nejlepší místo.. Na místě kde jsem chytal, byla hloubka místy i 20 m… Když už jsem byl druhý den hluchý, našil jsem pod háček tajnou zbraň, kterou jsem tajil. Sweet Krill měl mojí hluchotu utnout, a bylo tomu skutečně tak. Po zakrmení a nahození Sweet Krillu s plovkou jsem začal rychle dohánět náskok, který měli kluci. Dvě ryby se mi i povedli na Fish action s plovkou. Ovšem Sweet Krill v této rapidní změně počasí a v teplotách okolo nuly fungoval perfektně.

V noci, kdy ve 4 hodiny ráno bylo dokonce mínus pět stupňů, žádná jízda nepřišla, ovšem ze spacáku mi v 7 ráno vytáhla zběsilá jízda. Voda v kýblu zmrzlá, podběrák přimrzlý k molu a o sobě ani nemluvím. Díky mrazu a větru jsme ryby na břehu nezdržovali a udělali jen pár rychlých fotek a rychle zpět do vody.

Suma sumárum jsme za 4 dny udělali ve třech lidech (kamarád Petr odjel o den dříve kvůli nemoci) asi 11 ryb a nejméně 7 nám jich spadlo, kvůli přítomnosti háčků bez protihrotu. Fotili jsme jen ty nejhezčí a největší ryby.. Nemá cenu rybu trápit jen kvůli honění vlastního ega ;-)

I přes nepřízeň počasí se nám výprava celkem zdařila a v čele peletonu na této studené výpravě se usadilo jednoznačně boilies Sweet Krill, za ním v těsném závěsu bylo boilies Prehistoric poté se se ctí umístil Fish action a jako poslední bylo boilies Spiceliver, na které měl sice David dvě jízdy, ale obě ryby ztratil těsně u břehu. Ryby zkrátka zrovna neměly na koření chuť a raději si daly dezert v podobě Sweet Krillu (zřejmě jim chuť připomněla léto a chtěli se ohřát aspoň v myšlenkách) ;-)

Za Suprabaits Jiří Knotek.